Online vindbaarheid is in de corona tijd belangrijker geworden dan ooit. Door het vele thuiswerken, bevinden steeds meer B2B marketeers zich online. 59% van de ondervraagde B2B marketeers zegt dat SEO de grootste impact heeft op leadgeneratie doelen. SEO draait om de organische zoekresultaten in Google. Het kiezen van een goed SEO bureau in B2B kan lastig zijn. Lees hier alles over de voordelen van een SEO bureau.
Wat betekent SEO voor B2B?
SEO in B2B is het optimaliseren van de website om meer kwalitatieve en relevante bezoekers aan te trekken. Deze bezoekers vormen de doelgroep. Organische zoekopdrachten in Google leveren significant meer converterende bezoekers op dan betaalde zoekopdrachten.
B2B SEO helpt jouw business om relevante professionals aan te trekken die vertalen naar hogere conversies. Zo is jouw bedrijf vindbaar op relevante zoektermen die gebruikt worden door de doelgroep. Om een succesvol SEO B2B traject te doorlopen, is het van groot belang dat de zoekintentie van de doelgroep duidelijk is. Waar zijn deze professionals naar op zoek? Hoe creëer je content die precies aansluit op hun behoeften?
Winnen in Google met B2B SEO
Een succesvolle SEO strategie begint bij kwalitatieve content. Content met een specifiek onderwerp, draagt bij aan een hoge positie in Google. Hierbij is het heel belangrijk om content te schrijven die het antwoord biedt op de vragen van de doelgroep.
B2B marketeers verkrijgen 67% meer leads wanneer zij een blog hebben. Dit blog bevat artikelen die relevant zijn voor de branche. Een blog straalt expertise van de branche uit. Andere websites linken daarnaast sneller naar een blog. Een backlink, oftewel een link die naar jouw website verwijst, is één van de belangrijkste factoren die Google gebruikt om de ranking te bepalen. Hoe hoger een website in de ranking terecht komt, hoe meer organische bezoekers.
Voordelen van een SEO bureau
Hoe bereik je een hoge positie in Google? Er zijn twee opties. De eerste is zelf SEO uitvoeren. De tweede optie is de hulp van een SEO bureau inschakelen. Het inschakelen van een SEO specialist geeft je garantie dat het maximale uit de SEO strategie wordt gehaald. Een SEO bureau is gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie. Het uitvoeren van goede SEO is cruciaal voor het beste resultaat. Waar moet je op letten bij het kiezen van een SEO bureau? Er zijn een aantal punten:
- Bekijk het klantenbestand: heeft het SEO bureau al ervaring met jouw branche?
- Stel van te voren specifieke doelen vast: het vergroten van de naamsbekendheid tot het genereren van converterende bezoekers.
- Vermijd SEO bureaus die vanaf het begin #1 posities beloven. Er is nooit garantie!
Wil je meer lezen over de werkzaamheden van een SEO bureau? Lees hier meer over Ralf van Veen.