Digitale marketing campagnes, geleid door een online marketing bureau, zijn gebaseerd op een logica van aantrekkingskracht, waarbij rekening wordt gehouden met nieuw zoekgedrag op internet, waarbij het feit wordt geïntegreerd dat kopers actief zijn, oplossingen zoeken en vergelijken die waarschijnlijk zullen reageren op hun probleem.
Of een digitale marketing campagne wordt geleid door een individu of door een online marketing bureau. Het heeft veel voordelen voor het MKB.
Waarom moet digitale marketing worden geïmplementeerd ?
Elke kmo moet digitale marketing implementeren om zich aan te passen aan het nieuwe koopgedrag van kopers. In het verleden hebben B2B-kopers rechtstreeks contact opgenomen met een verkoper om oplossingen te beoordelen. De aankoopcyclus is de afgelopen tien jaar steeds complexer geworden.
Vandaag :
- De meeste B2B-kopers brengen veel tijd online door.
- Ze zoeken naar bedrijven, producten en hebben toegang tot een schat aan informatie over potentiële leveranciers en oplossingen.
- Ze doen het overgrote deel van hun informatieonderzoek zelf, online, en beginnen veel later in het aankoopproces contact op te nemen met leveranciers.
Commentaar en digitale marketing helpen het budget te beheersen ?
Digitale marketing maakt het mogelijk campagnetesten te implementeren met een beheerst risico en budget. Gemakkelijk toegankelijke gegevens over de resultaten van testcampagnes maken het mogelijk om snel de effectiviteit van acties te meten en het bedrijf kan vervolgens zijn investering zonder mankeren inzetten.
Dit is niet altijd het geval bij traditionele marketing. Deelname aan een nieuwe beurs brengt bijvoorbeeld investeringen stroomopwaarts van het evenement met zich mee, zonder dat het rendement op de investering kan worden beoordeeld.
Bovendien is het vermogen van een digitale marketingcampagne om een doel te bereiken aanzienlijk hoger, bij vergelijkbare investeringen, dan de meeste traditionele offline marketingacties.
Hoe het MKB gegevens uit digitale campagnes gebruikt ?
De gegevens verzameld tijdens digitale campagnes, aanzienlijk rijker en nauwkeuriger dan die van traditionele offline campagnes, stellen het MKB in staat om haar kennis van haar doelen te vergroten, te identificeren wat werkt en wat niet werkt, en beslist hierover. bewust middelen toewijzen. Kortom, het rendement op advertentie-investeringen verbeteren.
Voorbij zijn de dagen dat John Wanamaker zei : “De helft van mijn advertentie, investering is nutteloos, het probleem is dat ik niet weet welke helft.”