Het is steeds belangrijker geworden om klanten aan je onderneming te binden. Dit komt onder meer door de toenemende concurrentie op het internet. Een klant koopt lang niet altijd meer bij dezelfde winkel, maar kijkt per product waar deze het goedkoopste is. Als bedrijf kun je aan de klantbinding werken, door bijvoorbeeld in te zetten op kortingscodes. Hoe zet je deze kortingscodes op een effectieve wijze in? Je wilt voorkomen dat de kortingscodes potentiële klanten afschrikt, doordat deze te schreeuwerig overkomen. Op deze pagina lees je hier meer over.
Tip: schakel een online marketing bureau in dat gespecialiseerd is op het gebied van kortingscode marketing! Deze kan je helpen de kortingscodes voor jouw website op een effectieve wijze in te zetten.
Werk aan een lijst met e-mailadressen
Een van de mogelijkheden om klanten aan je organisatie te binden, is het werken met een nieuwsbrief. De nieuwsbrief biedt je de mogelijkheid om klanten te wijzen op nieuwe producten, op aantrekkelijke kortingsacties, enzovoorts. Een van de manieren om een bestand met e-mailadressen op te bouwen, is het aanbieden van een kortingscode. Laat bezoekers van je webwinkel hun emailadres achterlaten en stuur hen volledig geautomatiseerd een persoonlijke kortingscode toe.
Koppel kortingscodes aan speciale dagen
Een andere manier om slim gebruik te maken van kortingscodes, is het inspelen op speciale dagen met deze kortingscodes. Denk bijvoorbeeld aan een dag als Black Friday, Valentijnsdag, de dag waarop je de webwinkel geopend hebt, enzovoorts. Het is afhankelijk van de producten die je aanbiedt, welke van deze dagen geschikt zijn voor het aanbieden van kortingscodes. Met name op Black Friday en bijvoorbeeld Cyber Monday zoeken consumenten naar aantrekkelijke kortingsacties.
Bied een kortingscode in een pop-up aan
Mogelijk is een bezoeker van je webshop nog niet volledig overtuigd van hetgeen je hem of haar aanbiedt. Door een pop-up te tonen met daarin een kortingscode, kun je deze consument alsnog aanzetten tot het doen van een aankoop. Het product wordt met de kortingscode immers net iets goedkoper! Vergelijk het met onderhandelingen in een fysieke winkel om klanten over te halen om overgaan tot het doen van een aankoop.